Menu

22 Temmuz 2010 Perşembe

FİNCAN VE YAŞLI KADIN

Yasli kadin, bir antika dukkaninda aldigi yuzyillik fincani ozenle salona vitrine yerlestirdi...
Fincanin bicimi, uzerindeki renkler, desenler onun bir sanat eseri oldugunu soyluyordu...
Odedigi fiyati hatirladi, hayir hicde pahaliya almamisdi aslinda..
Hayranlikla fincani seyretmeye devam etti...
Derken birden fincan dile geldi ve konusmaya basladi...
Kadina, bana hayranlikla baktiginin farkindayim...
Ama bilmelisinki ben hep bole degildim.. Yasadigim sikintilar beni bu hale getirdi..
Kadin, simdi hayret icindeydi..
Onundeki kahve fincani konusuyordu kendi ile...
Kekeleyerek, nasil?, anlayamadim, diyebildi yasli kadin sadece...
Demek istiyorum ki, ben bir zamanlar camurdan ibarettim.
Ve bir sanatkar geldi, beni eline aldi ezdi dovdu yogurdu...
Cektigim sikintilara dayanamayip Yeter. Lutfen dur artik diye bagirmak zorunda kaldim...
Ama, usta sadece gulumsedi, daha degilll. diye cevapladi beni....
Sonra beni alip bir tahtanin uzerine koydu. Burada dondum dondum dondum...
Dondukce basimda dondu, yine haykirdim.
Lutfen beni bu seyin uzerinden kurtar, donmek istemiyorum artik...
Ama, usta bana yine bakti, gulumsedi, henuz degill dedi..
Derken, beni aldi bi firina koydu kapiyi kapayip isiyi artirdi..
Onu simdi firinin penceresinden gorebiliyordum...
Firinda git gide isiniyordu, aklimda sole geciyordu, beni heralde yakarak oldurecek...
Firinin duvarlarina vurmaya basladim...Bir tarafdanda bagiyordum..
Usta usta lutfen izin ver cikayim burdan
Pencereden onun yuzunu gorebiliyor, hala gulumsuyor ve hala daha degilll, daha degill diyordu...
Bir saat kadar sonra firini acti beni cikardi..
Simdi rahat rahat nefes alabiliyordum..
Firinin yakici sicakligindan kurtulmus sukrediyordum...
Beni masanin uzerine koydu, biraz boyayla firca getirdi...
Boyali firca ile bana hafif hafif dokunmaya basladi..
Firca her tarafinda geziniyor ve ben bu arada gidiklaniyordum...
Lutfen usta yapma.! Gidiklaniyorum dedim..Onun cevabi ise ayni oldu yine...
Henuz degil....
Sonra beni nazikce tuttu, ve firina dogru yurumeye basladi...
Hayir dedim, beni yine firina sokma ne olur..Bagirdim...
Firini acip beni iceri yiteleyib kapagi yine kapatti...
Isiyi bir oncekinin 2 katina cikardi.. Bu sefer beni gercekten yakacak kavuracak heralde diye dusundum...
Pencereden bakip ona yine yalvardim ama...O yine daha degill, diyordu....
Ancak bu defa, ustanin yanaklarindan bir damla goz yasinin yuvarlandigini aktigini gordum...
Tam son nefesimi vermek uzere oldugumu dusunuyordum ki...
Birden firinin kapagi acildi, ustanin nazik eli beni cekti disari cikardi...
Derinnn bir nefes daha aldim..Hasret kaldigim serinlige kavusmustum...
Beni yuksekce bir rafa koydu..Ve karsima gecti sole dedi...
Simdi tam istedigim gibi oldun...Kendine bi bakmak istermisin...
Ona Evet dedim...
Bir ayna getirip onume koydu...Inanamiyordum gordugume...
Aynaya tekrar tekrar baktim..Bu ben degilim ben sadece bir camur parcasiyim dedim...
Evet bu sensin dedi usta...
Senin aci ve sikinti diye gordugun seyler sayesinde bole mukemmel bi fincan haline geldin...
Eger sen bir camur parcasiyken uzerinde calismasaydim...Kuruyup gidecektin...
Doner tezgahin uzerine koymasaydin ufalanip toz olacakdin...
Sicak firina sokmasaydim catlayacakdin...
Boyamasaydim, hayatinda renk olmayacakti....
Ama sana asil guc ve kuvveti veren ikinci firin oldu....
Simdi arzu ettigim hersey var uzerinde....
Ve ben kahve fincani, su sozlerin agzimdan ciktigini hayretle fark ettim....
Ustamm, sana guvenmedigim icin Ne Olur Beni Affet....
Bana zarar verecegini dusunmustum...
Beni benden fazla sevip, iyilik yapacagini fark edememisdim....
Bakisim kisaydi, ama simdi, beni harika bir sanat eseri yaptigini goruyorum...
Benim sikinti ve aci diye gordugum seyleri bana verdigin icin, sonsuzzzz tesekkur ederim...
Hemde cook ama coookk tesekkur ederim...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder